Silverbee, conceptuele vormgeving

De narcis in koninklijk geel, statig en fier, trekt de honingbij aan. De rode klaver met zijn warrige kop, wild en down to earth, de hommel. Om voort te bestaan is het noodzakelijk dat de bloemen van een plant de juiste doelgroep aantrekken. Deze aantrekkingskracht zorgt voor de juiste kruisbestuiving. Hoe trek jij jouw doelgroep aan?

Bloemen vallen op tussen hun concurrenten door zich te onderscheiden. Silverbee laat jouw onderneming opvallen. Het team is een kei in het bedenken van een creatieve invalshoek en maakt van iedere opdracht iets unieks. Oprichters en conceptueel vormgevers Anna en Marina Ulyashyna werken nauw samen met webontwikkelaars, marketing professionals, illustratoren, fotografen en tekstschrijvers.

Silverbee biedt het totaalpakket- van logo tot aan complete website, van visitekaartje tot magazine- en denkt verder. De juiste uitstraling is van het allergrootste belang. Het team is een expert op het gebied van styling en doet er alles aan om jouw bedrijf visueel aantrekkelijk te maken voor die specifieke doelgroep.

Wil je uitgroeien tot een groot bedrijf of juist heel specialistisch blijven? Silverbee zet een oersterk concept neer en houdt zich daar aan. Alle middelen om jouw doelen te behalen worden ingezet. Het gaat er uiteindelijk om dat jouw onderneming succesvol is. Net zoals het van levensbelang is dat de bijen de bloemen bereiken.

Opa had een bijenkorf.
En als het aan hem had gelegen, waren Anna en Marina nu imker. Maar de zusjes uit Minsk bleken veel te artistiek om zich alleen met honing bezig te houden.

Zoals gebruikelijk in Wit-Rusland kozen ze op jonge leeftijd al een studierichting: die van de kunsten. Vanaf hun zesde jaar kregen ze vakken als academisch tekenen en kunstgeschiedenis. Dat was een goede voorbereiding op de studie grafische vormgeving en communicatie, die ze later volgden aan de kunstacademie in Groningen. Ze kozen ervoor om in Nederland te studeren, vanwege hun interesse in conceptuele vormgeving. Hun academische achtergrond combineren ze nu met de vrije manier van denken, die zij zich op de kunstacademie en later in het werkveld eigen hebben gemaakt. Anna deed ervaring op bij letterontwerper René Knip en communicatiebureau Pentapark (Groningen). Marina werkte bij grafisch ontwerp studio Anthon Beeke (Amsterdam).

In 2004 lanceren de zussen hun eigen bureau voor conceptuele vormgeving: Silverbee.

Opa’s wens werd niet vervuld, maar zijn bijen zijn altijd een grote inspiratiebron gebleven.

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *